måndag, januari 05, 2009

2008

Nu sitter jag på landet och det är gnistrande snö och 19 minusgrader utanför fönstret. Firade nyår här för några dagar sen och tänkte därför skriva lite om året som gick. Jag gör en sån där lista som jag sett att andra gör på internet, helt enkelt.
2008
Serier jag gjort: Ca 30 st Historiska Porträtt, två serier till Hjälp + ett omslag, strippserien Saker min lillasyster inte gillar samt recensionsserien till Cigarett.net. Har även jobbat med ett längre manus lite sporadiskt sen i somras. Får se om det blir nåt av det i år.
Platser jag besökt: Bokmässa i Umeå, bilsemester i Norra Frankrike och Tyskland, Crackfestivalen i Rom, bokmässan i Göteborg, solsemester på Gran Canaria.
Årets djur: Kattungarna som föddes i september. Vi har en kvar, hon är fortfarande helt galen.
Årets nya grej: Att jag har börjat träna på gym. Det trodde jag aldrig om mig själv. Jag har visserligen ofta sagt att jag ska göra det men jag trodde inte att det nånsin skulle bli av. Under hösten har jag gått ca två gånger i veckan och tränat styrketräning för ryggen (mest) och konditionsträning på trappmaskin. Mitt mål är att få lika bra kondition som en genomsnittlig 60-åring.
Årets flytt: Från fyrarummare md högt i tak till tillfälligt boende i två små rum utan dusch. Men jag är glad ändå. Och förhoppningsvis ska jag flytta snart igen.
Bästa svenska seriebok: Coco Moodyssons Aldrig godnatt.
Bästa utländska seriebok: Jamilti and other stories av Rutu Modan.
Bästa TV-serie: Mad men.

4 kommentarer:

meli sa...

Aldrig godnatt är helt klart årets bästa seriebok. Jag blev helt exalterad när Erika fick den i julklapp; "JA! Den är jättebra, läs den! Läs den!" osv.

Loka sa...

Yeah, it's pretty great. Hoppas hon får tid att läsa den bara.

Erika sa...

Jo det hoppas jag med, den ligger bredvid mig i sängen varje natt och bara väntar...

Loka sa...

Gosigt!