tisdag, februari 16, 2010

What's new?

Idag blev jag klar med väggmålningen som jag gjort på Kulturhuset i Stockholm. Har tagit en del bilder så jag kanske gör en sån där steg-för-steg-guide likt den jag gjorde om akvarellerna, när jag får tid. Det har varit roligt att vara på Kulturhuset och jobba med utställningen ett par dagar. Alla som jobbar där är snälla och trevliga, och det är mycket på gång.
Om ni vill se akvarellerna, original från min bok samt väggmålning - kom till Kulturhuset inom de närmsta 9 veckorna! Eller kom på vernissagen imorgon kl 17.00:

LOKA KANARP
Från salong till barrikad

På bara fyra serierutor lyckas Loka Kanarp skildra kvinnors hela
levnadsöden: möt historiska bråkstakar, galningar, hjältinnor och en och annan förbrytare.

Välkommen till vernissage
onsdagen den 17 februari kl 17–19

Medtag inbjudan som gäller för två personer
18 feb–25 april. Mellanrum 4, vån 4. Fri entré

Maila mig så skickar jag inbjudan!
lokakanarp@hotmail.com


En annan nyhet är att Kolik Förlag precis har fått en ny blogg och att jag har lagt upp bilder från vår resa till Angouleme häromsistens. Kolla här!

2 kommentarer:

Irena sa...

Hello! You have really great blog, and I like your drawings a lot. It would be great if you could translate some of it on English!

Loka Kanarp sa...

Thank you! And maybe baby...