tisdag, april 20, 2010

SPX-enkäten


 För att ladda upp inför seriemässan SPX, lördag och söndag på Kulturhuset i Stockholm, så har jag skapat en enkät. Fyll i du också!
 Jag heter: Loka
Jag bor i: Stockholm
Jag har varit på SPX (ggr): Det här blir min sjunde gång. Kan det stämma? Har det gått så lång tid?
På årets SPX ska jag: Stå vid Kolik Förlags bord och sälja böcker. Förhoppningsvis får jag signera min bok Pärlor och Patroner - 60 historiska kvinnoporträtt också. Jag ska försöka gå på så många fester och mingel som möjligt, bl.a. Galagos fest på lördagen.

Tre fanzin eller böcker som jag ser fram emot: Fiskarna i havet av Anneli Furmark, Jag är ditt fan in i döden av Coco Moodysson och Swedish comic sin av red. Natalia Batista.


Mitt bästa SPX-fynd: A song for Elise av Natalia Batista, den hade jag nog inte hittat om jag inte gått på SPX.
Mitt bästa SPX-minne: Det bästa och värsta jag varit med om på SPX var Drift-festen 2007. En helt otrolig underjordisk teaterlokal full med sjömän och glada festivaldeltagare. Problemet var att lokalen bara rymde typ 70 pers och det är ca 300 pers som ville in. Galet!
Jag minns även första gången jag var på SPX, 2002 (?), då det bara var en mycket liten mässa i serietekets lokaler. Jag sålde mitt första fanzin, Sylt, som jag gjort som specialarbete på gymnasiet. Gulligt!

Nu vill jag att ni andra seriebloggare tar över facklan och fyller i SPX-enkäten! Jag länkar gärna till er som har lust. Eller skriv nåt i kommentarsfältet...

EDIT:
Läs:
Mikael Sols svar på Psykiskt sjuk
Staffans svar på Staffars Seriers blog
Lullis Langes svar på Bita på läpparna 
Hannahs svar på \hannah\
Fredrik Strömbergs svar på Sekventiellt.se 
Stef Gaines svar på Segerkrönt i förväg
Fabian Göransons svar på Fabians kirurgi 
Karl Johnssons svar på Nördbloggen 
Frida Ulvegrens svar på Min stockholmsdagbok 
Tinet Elmgrens svar på EVA 
Ainur Elmgrens svar på Goldenbird
Lisa Medins svar på She's throbbing nicely, don't you think? 
Li Österbergs svar på Agnosis 
Kim W Anderssons svar på Kim W Andersson
Malin Biller svar på Malin Biller 
Jan Bieleckis svar på Jan's Sketchbook 
Emmas svar på do not write the spelling
Jannas svar på anyways 
Ferdinands svar på Shazam.se 
Johans svar på Shazam.se
Rikards svar på Shazam.se


Vad roligt att ni ville vara med på min enkät!

12 kommentarer:

Åke Forsmark sa...

Tja, jag har aldrig varit på SPX (vilket nästan besvarar alla frågorna) om jag kommer dit i år beror på om jag dels kan få ledigt från jobbet och vulkanaskan.

Forcemarkjeure

Staffan sa...

Har lämnat mitt enkät-svar på butiksbloggen.

Hannah sa...

Jag har lämnat mitt svar här - http://inkthos.blogg.se/2010/april/spx-enkaten.html

Fredrik Strömberg sa...

Jag har lämnat mitt svar på www.sekventiellt.se.

Loka Kanarp sa...

Tack för era svar! :)

Karl Johnsson sa...

Jag har gjort enkäten! Tata!

Tinet sa...

Jag och Ainur har fyllt i den också.

Erika sa...

Grattis till nomineringen! Såg det på fejan :)

Kim W sa...

Vi är nominerade Loka! Wow wow wow wow!

Jan sa...

grattis till nomineringarna, ni båda, och jag har också svarat fastän jag inte kommer!

do not write the spelling sa...

har lämnat svar på: http://donotwritethespelling.blogspot.com/

Loka Kanarp sa...

Tack för gratulationerna!