torsdag, maj 06, 2010

Serie i Bang

Lite old news kanske, men jag medverkar i Bangs nördnummer (nr1/2010)! Hittade två foton på Suddenly one day:


Det är något slags mellanting mellan serie och illustrerad text, och det handlar om "nördar" i historien och populärkulturen. Jag berättar bl.a. om Dawn Weiner i Welcome to the dollhouse, Daria i tv-serien med samma namn, drottning Kristina och Jane Austen. Det är lite av en spin-off på mina vanliga historiska porträtt, men denna gång i färg. Köp numret på närmsta välsorterade Pressbyrå.
Bang har dessutom en ny fin hemsida att stoltsera med. Och just det, om man startar en prenumeration på Bang så kan man få min bok som premie!

3 kommentarer:

olgarsson sa...

Mycket fint, indeed!

Fick för övrigt en mycket glad överraskning då jag packade upp böcker på bokhandeln där jag jobbar och fick se att det var du som gjort omslaget till den svenska utgåvan av Scarlett Thomas "The End of Mr Y". Sjukt fint var det, jag blev glad i hela själen bara av att se det! Hade inte själva boken varit till ett överpris sett till min ekonomi hade jag köpt den på studs!

Loka sa...

Tack så mycket! Vad glad jag blir! Jag har varit lite osäker under arbetet med omslaget eftersom jag inte gjort något liknande tidigare, så jag blir jätteglad av komplimanger. :)

Anonym sa...

Loka! Jag tycker verkligen att dina senare illustrationer har nått en ny nivå. Hoppas att du känner likadant! Det är väldigt inspirerande. Och fint:)