måndag, maj 10, 2010

Slutet på mr Y

I slutet av förra året fick jag i uppdrag av Jesper Ims Johansson på Lindqvist Publishing att göra omslaget till den svenska utgåvan av Slutet på mr Y av Scarlett Thomas. Handlingen kan beskrivas som en blandning mellan Sophies värld, the Matrix och ... typ nåt som utspelar sig i England. Så här lyder baksidestexten:
"Ariel Manto kan inte tro sina ögon när hon i ett litet antikvariat hittar Slutet på mr Y. Hon vet att den mer än hundra år gamla boken inte bara är extremt ovanlig, den sägs även bära på en förbannelse.
Med Mr Y under armen befinner sig Ariel plötsligt mitt uppe i ett hissnande äventyr på liv och död, i ett virrvarr av sex, agenter, kärlek och tidsresor. Har boken möjligen också något att göra med hennes handledare Burlems mystiska försvinnande?"



Detta är resultatet av våra gemensamma ansträngningar:



Finns i DIN bokhandel!

18 kommentarer:

Mikael Sol sa...

SEXIGT!!!

Sara sa...

Hjälp vilken fin bok!

Håkan / Wakuran sa...

Som det påpekades på Facebook var det någon klåfingrig inkräktare som klippt ett stort hål i framsidan.

Jag trodde säkerheten på förlagen gått framåt sen Tove Jansson gjorde böcker.

meli sa...

Fett snyggt!

Anonym sa...

snyyygt! Du är ju värsta illustratören! /Erika alltså din syster men jag orkade inte logga ut johan och logga in mig

Frida Ulvegren sa...

SÅ JIEVVLA SNYGGT!!! Måste läsa'n!

Kolbeinn sa...

Men gudars vad snyggt. Nu sätter du ribban sådär högt igen, och på ett väldigt bra sätt!

Loka Kanarp sa...

Meh, vad snälla ni är!

lucas sa...

Satan vad fint!

Jan b sa...

WOW!!!

Sara Hansson sa...

SHIT va snyggt luckie!!

mom sa...

Jag kommer att köpa boken, bara för dina illustrationer! Så fint!

Anonym sa...

ruskigt snyggt
/Ida

Emeli sa...

Alldeles underbart.

Julia sa...

JÄKLAR vad snygg den var.

Jag har den engelska pocketen (fast den gömmer sig nånstans) och den är också väldigt fin. Färgade kanter!

Rikard sa...

Toksnyggt
Man kanske skulle läsa en bok ;)

Muffiman sa...

Har just köpt den och börjat läsa den. Halvskum inledning samtidigt fängslande, men håller definitivt med alla andra här: Den är verkligen vacker!

Sara den andre sa...

Jag måste erkänna att jag köpte boken enbart för titthålet och det snygga omslagets skull.

Det var en födelsedagspresent åt mig själv och jag är glad att jag köpte den då den förutom den snygga förpackningen också visade sig vara riktigt bra.

Älskar din stil! :)