onsdag, juni 30, 2010

Lokas och Edis underbara resa genom Europa del 1

Lite semesterbilder bara...

För någon månad sen tog jag och Carl-Michael (Edis) tåget till Paris via Köpenhamn och lite andra städer. Så här såg det ut.


Jag i en av Paris många passager. Där hittade vi bl.a. en fantastisk dockskåpsbutik. Pyttesmå saker!


På restaurang.


Edis.


Typisk parisfrukost?


Typisk gata i Paris. Gråa hus. En indisk restaurang. Vi bodde precis vid Gare du Nord.


Edis franska förläggarkompis tipsade om den här bokhandeln. Tur att vi inte är tjockare, då hade vi inte kommit in.



Typisk glass.


Ovanför spåren på Gare de l'est. Här hittade vi bästa restaurangen!
Sen tog vi snabbtåget från Paris direkt till London.


Jag, hemma hos Jan Bielecki i London! Här bodde vi i några nätter och Jan och hans vänner tog med oss på fester och barer. Vi åkte dubbeldäckare, gick på muséer, fönstershoppade etc.



Min favoritreklam! Men vad betyder den?


Carl-Michael på Topshop. Fantastisk butik! Var där jättelänge och kollade på alla smycken. Köpte ingenting.


Härlig tårtaffär i Soho.


Träffade Londons number one it-girl Jonna Björnstjerna! Här på en Saint Martins elevutställning (skolan som Jan och Jonna går på).


Sen tog vi färjan till Calais. Åt massa god mat. Carl-Michael hälsade på i flyktingläger (han skrev en grej till Ordfront om det så ni får läsa där) medan jag hängde på stranden och åt glass.


Det var för kallt för att bada.



Sen ännu mer tåg! Vi passade förstås på att jobba lite på tågresorna. Skriver just nu ett seriemanus tillsammans.

Slut på del 1.

6 kommentarer:

Johan sa...

Hmm det saknas ju en bild..

Loka Kanarp sa...

Det saknas rätt många bilder, jag har gjort ett urval. Var det nån speciell bild du tänkte på?

Johan sa...

Nej

meli sa...

Ser ju as-nice ut. Men var har du köpt den där fantastiskt snygga kavajen? Den har jag inte sett förr.

Loka Kanarp sa...

Jag köpte den på Bikbok för några månader sen men jag har inte kunnat använda den så mycket eftersom den snabbt började stinka svett. Endast kemtvätt kan lösa detta predikament.

emma sa...

ohohoh jag var i paris för bara nån vecka sen, i samma affär. helt fantastisk i sin rörighet! och förmodligen den största samlingen serieporr jag sett i mitt liv.