fredag, juni 11, 2010

Prisutdelningen igår

Igår tog jag emot ett av Kommunals kulturpris. Jag fick hedersomnämnandet för min bok Pärlor och Patroner. Prisutdelningen skedde på Kommunals kongress på Norra bantorget i Stockholm. Vi var 7 pristagare från hela landet och komikern Mia Skäringer fick det stora priset. På den här bilden står vi allihop på scenen och Mia har precis fått sitt pris och håller ett tacktal.


Här får jag mitt diplom av Kommunals nya ordförande Annelie Nordström. På det lilla bordet framför oss står pristagarnas glasskulpturer. Jag fick näst störst skulptur (av någon anledning).


Den här bilden visades på den stora bildskärmen bakom oss när jag fick mitt pris.


Här står jag med min skulptur. Den var väldigt tung. Jag vågade inte hålla nåt tal.

Här har hela gänget fått sina pris. Kongressen gav oss stående ovationer. Läs om alla pristagare på Kommunalarbetarens hemsida!


 Här är en del av mitt diplom.


Glasskulpturen.


Sen gick jag till Café Sodom och åt en laxsallad. Jag fick en tårta som blivit över vid stängning.


Jag fotade mig själv i spegeln. Sån är jag.


Sen hjälpte jag till att städa upp på fiket så Carl-Michael kunde stänga.


Sen gick vi till Ica och köpte knäckebröd.



Här är en liten intervju med mig!
Här är lite info på Kolik Förlags blogg!

4 kommentarer:

meli sa...

Grattis Lokis! Vilken pedagogisk bildserie.

Anonym sa...

Vad kul! Grattis!! /P-a

Erika sa...

Grattis!!

Loka Kanarp sa...

Tack, tack!