tisdag, augusti 31, 2010

Nu börjar SKAPANDET

I dag är dagen! Nu är det dags att offentliggöra nästa projekt: nämligen min och Carl-Michael Edenborgs kusliga serie Hungerhuset. Jag har säkert nämnt något om det förut, men jag har inte velat skriva så mycket om det i bloggen innan grunden för serien har lagts. Jag har dålig erfarenhet av projekt som offentliggörs för tidigt och sen rinner ut i sanden. Men nu är alltså nästan allt klart för att börja teckna; manuset är skrivet, sidplanering är gjord och miniskisser har skissats.
Låt oss ta en titt!


Här är karaktärsskisser på de två huvudkaraktärerna, systrarna Elsa och Fredrike.


De bor hos sina fosterföräldrar på landet.


Miniskisser över ett uppslag. De hittar ett mystiskt övergivet hus i skogen.



Här är miniskisser av fyra sidor.

I eftermiddag ska jag ha redaktörsmöte med Fabian, och sen hoppas jag kunna sätta igång med de riktiga skisserna. Boken blir ca 108 sidor. Lägligt nog fick jag ett pris av fackförbundet Kommunal i början av sommaren, så jag hade tänkt att leva på det och teckna Hungerhuset på heltid under hösten. Sen får vi se hur det utvecklar sig.

3 kommentarer:

Lullis sa...

åh vad roligt! ser fram emot att se mer av detta.

Loka Kanarp sa...

Mer är på väg! :)

Anonym sa...

Elsa?

// U