fredag, september 03, 2010

Testbild för Hungerhuset

I dag har jag suttit och färglagt en testbild för att se hur det skulle kunna se ut i min och Edenborgs bok Hungerhuset. Det är roligt att teckna natur, jag har inte gjort så mycket sånt tidigare. Jag vill att det ska se ut som mellansvensk landsbyggd och att man faktiskt ska kunna känna igen vissa träd och växter. När det gäller komposition har jag tittar mycket på vintage reseaffischer på bästa bildbanken allposter.com.
Annars håller jag på att sammanställa en ansökan till medlemskap i Svenska Tecknare, och i kväll blir det ÖFA: DANCE på Stadsteatern.

5 kommentarer:

Lova Kopp sa...

Vad roligt att "snart" få se en ny bok av dig! Din förra gav jag till flera stycken i julklapp.
Gillar verkligen både din stil rent bildligt och vad du väjer att fokusera på både i bild och text.

olgarsson sa...

Instämmer med Lova, ser verkligen fram emot detta, det ser riktigt snyggt ut. Älskade din och C-M's serie som ni hade med i slutet av något Galago-nummer för ett tag sedan, så detta ska bli riktigt kul att läsa!

meli sa...

Mycket tjusigt!

Loka Kanarp sa...

Lova Kopp: Kul att du gillade förra boken! Den här blir väldigt annorlunda, en spökhistoria kan man säga, men jag hoppas att den kommer falla dig på läppen.

Olgarsson: Tack! Vår förra serie gick lite obemärkt förbi, så det var roligt att du la märke till den. Den här nya kommer dock vara lite annorlunda stil och mycket mer genomarbetad! Och längre!

Meli: Tack darl.

Sofia sa...

åh, så fint! två bra som samarbetar kan bara bli, ja: bra! jag ser fram mot boken.