måndag, december 27, 2010

2010 - det gjorde vi bra

Januari:


Åkte till seriefestivalen i Angouleme, Frankrike, tillsammans med Kim och Josefin.

Februari:



Hade utställning på Kulturhuset i Stockholm med original från Pärlor och patroner samt akvareller och en väggmålning. Blev intervjuad i Svenska dagbladet.


Mars:


Vertigo och Kolik förlag åkte till Textival i Göteborg. På bilden: min blivande make.


Gjorde en serie till Bang.


Blev en del förfester hemma hos oss under våren. Några gånger fortsatte vi ut på Hootchy Kootchy Club och Slick. En gång hamnade vi på en husbåt.


April:



Gänget bakom Café Edenborg startade ett nytt ställe: Café Sodom. Jag tecknade till skylten.


Seriefestivalen SPX var förstås månadens höjdpunkt. Komplett med den årliga kolikmiddagen.

Maj:

Textmässan i Stockholm. Jag ritade en glass till affischen.



Tidningen Absolut gehör kom ut. Jag tecknade en bunt illustrationer.



Slutet på mr Y av Scarlett Thomas kom ut. Jag gjorde omslaget.


Jag och Carl-Michael åkte tåg i Europa.


På tågresorna jobbade vi med vårt manus till serieromanen Hungerhuset.

Juni:


Jag fick helt oväntat pris av Kommunal för min bok Pärlor och patroner. Prissumman var 50 000 kr.


Åkte till seriefestivalen Crack! i Rom tillsammans med några vänner.



Den gamla Pärlor och patroner-utställningen fick också hänga med.


När jag kom tillbaka till fallmossen stod där en guldfärgad buss med en massa folk i.

Juli:


Olle och hans familj hälsade på mig på landet. Här på stranden.




Jag jobbade med boken Katten och kimonon av Nancy Peña som jag var redaktör för.

Augusti:



Jag och Carl-Michael gifte oss och hade en stor fest på Gula villan i Stockholm.


Jag blev klar med miniskisserna till Hungerhuset och var redo att börja teckna serien.

September:



Den litterära tidskriften Album #2 kom ut på Norstedts, med mina illustrationer.



Jag gjorde bilder till Blåsarsymfonikernas merchendise. Det blev bl.a. teer, väska, muggar och t-shirts.


Katten och Kimonon kom ut och blev recenserad i DN.




Josefin och Nanna på bokmässan i Göteborg.


Jag fick diplom av Serieakademien för min bok Pärlor och patroner.

Oktober:

Tecknade årets nobelpristagare i litteratur för Expressen.


Nanna och Liv hade releasefest i Malmö för sina böcker.



Jag var mycket i Fallmossen under hösten. Jag plockade svamp.


Första delen av Hungerhuset tuschad.

November:


Andra delen av hungerhuset tuschad.


Medverkade i Johnossi Comics.

December:


Vi i Kolikgrottan flyttade till en ny ateljé i Midsommarkransen: K2.


Det var snö.

SLUT

5 kommentarer:

Erika sa...

Gud! här ligger man allt i lä eller hur man säger. Tror inte att jag har gjort så mycket olika saker det här året. Det där med att träffa Olle kan jag dock relatera till. Fast vi köpte ju ett hus förstås och var på ert bröllop och jag började på ett nytt jobb...

svenske sa...

Vilket jädra år! Hurra!
Nu har jag sett allt.

Erika sa...

Loka, du och Meli får komma hit nån dag snart och kolla på Mullvaden i stenstaden, den var ju jättebra! Olle har kollat på den flera gånger per dag sen julafton :)

Loka Kanarp sa...

Det här var mitt bästa år hittills.

Erika: Ja, jag vill gärna se mullvaden! Är på landet nu, men efter nyår.

Fredrik Strömberg sa...

Imponerande, milt sagt. You go, Loka!