fredag, december 31, 2010

Min illustration i Expressen!


I mellandagarna har jag gjort den här illustrationen till Jonas Hassen Khemiris nyårsnovell i Expressen. Spring ut och köp dagens tidning eller läs novellen på nätet.

Här är idéskissen som jag skickade in till att börja med. Klicka på bilderna för att se dem större!


Det är en maskerad med 20-talstema. Lustigt att jag alltid kommer tillbaka till de historiska referenserna. Än en gång har jag suttit vid bildgoogle och sökt på "flapper" och "20's fashion".


Jazztjejen från mitt blogghuvud fick vara med på ett hörn.


Färgläggningen är som vanligt gjord i photoshop med edit, fill.

3 kommentarer:

meli sa...

Damn vad fint Lokis!

Erika sa...

tjusigt värre!

Little Miss Trouble sa...

Nice!!=) har du några fler roliga projekt på gång?