måndag, januari 17, 2011

Skisser från Hungerhuset

Ikväll har jag bara råkat bli kvar på kontoret, och dessutom har jag skissat klart tre av de svåraste sidorna i kapitel 4 i boken Hungerhuset. Här är några photo booth-bilder på skisserna som jag gjort i januari.


Fredrike bläddrar i sitt fotoalbum och minns bättre tider.



Här är några gulliga foton på Elsa och Fredrike. De var roliga att göra för jag fick hitta på nya looks till dem.


Fredrike har det inte lätt.


Fredrike beundrar sig i spegeln.

Förutom detta har jag ikväll skissat bokens enda sexscen. Det var otroligt svårt med anatomi och perspektiv, men jag tror att jag satte bilden till slut. Jag fick googla på sexställningar och kurviga kvinnor. Så mycket snusk jag har sett! Dock sparar jag skissen till att visa annan gång.

2 kommentarer:

Little Miss Trouble sa...

Vilket roligt projekt, vem är det som beställer det från dig?? Jobbar du åt nåt förlag?

Loka Kanarp sa...

Hej, kul att du gillar det! Boken kommer ut i höst på Kolik förlag - ett litet serieförlag som jag är delägare i. Hemsidan är kolikforlag.se ifall du vill veta mer.