tisdag, maj 03, 2011

Behind the scenes på fotograferingen

Kommer ni ihåg att det var riktig sommar för bara drygt en vecka sen? Då passade jag och min medförfattare Edis Edenborg på att ta några foton till lanseringen av vår kommande bok Hungerhuset.
Vi ställde ut en fotölj och ett bord i skogen och riggade upp kameran. Det var sent på eftermiddagen och solen låg långt som ni kan se på den sista bilden. Av någon anledning blev alla foton tagna i solen suddiga, men vi fick till några fina i skogsdungen. Katterna ville förstås vara med där det händer och började klättra på vår rekvisita. Ett av de färdiga fotografierna kan ni se i nästa nummer av Utopi i samband med en liten intervju med oss om boken.





3 kommentarer:

meli sa...

Mycket fina bilder. Men "fotölj" Loka? Jag hoppas det var något internskämt...

Loka sa...

Det är en blinkning till den dekonstruktion och rekonstruktion av språket som de tongivande bloggarna har iscensatt de senaste åren. Jag tänker från och med nu avsluta alla meningar med frågetecken à la Kissie.

meli sa...

Vad bra, då vet jag??