onsdag, maj 25, 2011

Kapitel 5 klart och Hungerhuset såld till Frankrike!


Igår blev jag äntligen klar med kapitel fem av vår serieroman Hungerhuset. De färdigtuschade sidorna kan du se här ovan.
Idag fick jag och C-M svar från den franske förläggaren som vi har haft kontakt med: han vill ge ut Hungerhuset i Frankrike! Förlaget heter Actes Sud och är ett av de största i Frankrike. Avdelningen som Hungerhuset kommer ut på heter L'An 2 och de har tidigare gett ut till exempel Anneli Furmark. Vi är ganska överväldigade här hemma och har bland annat firat med champagne, skumbad och en liten dans (som C-M utförde).

8 kommentarer:

Svenske sa...

Hurra!
Det är underbart. Jag har själv hoppat i sängen och hurrat högt. Snart gör vi det tillsammans!

Erika sa...

grattis!!

meli sa...

Grattis Lokis och Edis!

Loka Kanarp sa...

Tack tack!

Stina sa...

Sv: Tack för tipset! Länken funkade inte men jag antar att du menade linnet med en glass på? :)

Håkan / Wakuran sa...

Det är ett p som är glömt i länken. Klicka här för större bild.

http://1.bp.blogspot.com/-v5cEJHl_P0E/Td1lNLoUD-I/AAAAAAAAB8k/XheKn8wz1Yk/s1600/IMG_3579.JPG

Loka Kanarp sa...

Hej Håkan! Jag anade nog att någon skulle klura ut hur man öppnade länken, men sanningen att säga så förstörde jag den medvetet. Bilden innehåller så mycket spoilers att jag tyckte att det var bäst om man bara såg sidorna lite på håll, utan att se detaljerna! Jag ville ju mest visa hur många sidor jag gjort, inte avslöja slutet. Ja, det kanske var lite konstigt tänkt... :)

Sara BE sa...

Wow, vad kul! Stort grattis!