onsdag, september 07, 2011

Läserapport 8 (augusti)

En till läserapport, på en gång:

Coconut av Kopano Matlwa (2010)
Har hittat en del intressanta böcker hos Tranan på sistone. Coconut är en mycket läsvärd skildring av två tonårsflickor i Sydafrika. Handlar om hudfärg, klass och identitet.


Victoria Benedictsson av Birgitta Holm (2007)
Förvånansvärt spännande biografi.


A special providence av Richard Yates (Publicerad för första gången 1969)
Lika deppig som vanligt, måste jag säga. Men ändå har han ett sätt att beskriva människor och deras relationer som får mig att bli helt trollbunden.


Kick off av Yokaj studio vol. 1 och 2 (2008 och 2009)
Jag levde mig in till max i detta högstadiedrama. Och så får jag veta att det inte kommer fler delar... Buuu!


Russinet av Katja Tukiainen (2008)
Älskar Tukiainens bilder men blir lite nervös av albumet. Är det inte tillräckligt nervöst att skaffa barn, måste de åka på semester med bebisen till Indien också?


Antal lästa: 6
Varav ...
... omläsningar: 0
... romaner: 2
... serier: 3
... novellsamlingar/antologier: 0
... fackböcker/biografier: 1
... ljudböcker: 0 (!!)

Inga kommentarer: