onsdag, november 30, 2011

Det här håller jag på med


I dag har jag grejat med en serie som ska vara med på en serieutställning om Strindberg. Utställningen kommer visas i flera städer med start på seriefestivalen i Angouleme i Frankrike i januari. Curator är Josefin Svenske. Håll utkik efter mer info om detta!


För några veckor sen gjorde jag en novellserie som kommer vara med i nästa Galago: Ormhäxan. I den fortsätter jag med teman från Hungerhuset: barn och övernaturligheter.


I januari kommer också Galagos internationella antologi ut på franska. Det är alltså Northern lights II som översätts. Jag och Carl-Michael medverkar med serien "Fyndet" som på franska heter "Tableau de chasse".


ALMA Europa, som gett ut Tilt I och II, är tillbaka med en ny bok om ungdomar, alkohol och grupptryck. Jag har gjort framsida samt några illustrationer i inlagan. Tror att den kommer ut nästa år.


Ännu en novellserie om barn och övernaturligheter: Råttmänniskan. Jag är på skisstadiet men hoppas få klart den snart.

... Jag försöker nämligen jobba undan så att jag ska få tid till ett nytt, ganska stort projekt som jag kommer jobba med under våren. Men det får jag berätta mer om en annan gång.

2 kommentarer:

Svenske sa...

Wow Snyggt!

Loka Kanarp sa...

Mange takk!