fredag, juni 15, 2012

Ny bok och lite andra grejer









Nu finns min och Carl-Michael Edenborgs bok Alltid på plats, alltid på språng - Kvinnor i ABF ute i bokhandeln. Den innehåller intervjuer med kvinnor som berättar om sin tid i ABF. Den ges ut av Atlas i samband med ABF:s hundraårsfirande.

Här är lite länkar:

Intervju med mig och Carl-Michael i Kulturnytt (radio).
Intervju med mig på bloggen Besökarna.
Notis i Svenska dagbladet.

Vi var på Kulturnyheterna i TV också, men jag vet inte hur man hittar klippet.



Lite andra nyheter:

Kommer ni ihåg den där utställningen, på temat serietecknare tolkar Strindberg, som jag var med i? Den heter "Livet är inget för amatörer" och befinner sig just nu i Tyskland på Comic salon. 15 Juli - 15 Augusti kommer den visas på Tidö slott. En lite annorlunda version av utställningen, i 2D istället för 3D, kommer visas på Sörmlands museum och Nynäs slott i sommar. Här finns mer info om detta.


Förra året gjorde jag framsida och några illustrationer till boken Sanning, konka eller bonka av Sanna Mohr. Stina Hjelm medverkar också med illustrationer. Boken ges ut av ALMAeuropa. Läs mer här.

2 kommentarer:

Erika sa...

grattis!! Va duktiga ni är!! /Erika

Anonym sa...

Ja, en vespa. Värsta indiebilden!

// u